jueves, 5 de noviembre de 2009

...

Avui he decidit que no m'apeteixia fer Art Rus... m'he posat sa jaqueta i sa bufanda i he sortit as carrer. Feia fret només d'obrir sa porta des hall de sa facultat.
Ha sonat es mòvil i era ma mare... feia massa dies que no parlava amb ella, volia saber com estava. Hem parlat quasi mitja hora. En penjar he entrat a fer una cafè a una cafeteria que es diu Fresa y chocolate, la duen una gent molt maja.

- Un tallat.

I en un panell, hi havia, fotocopiat i ampliat, un retall de premsa. Començava amb una pregunta aparentment senzilla:

¿Quién es tu mamá?

Sa resposta era sa d'un boix petitet, que deia que sa mare era una dona que sempre duia mocadors as bolso per aixugar-li es mocs, que sempre anava com un cohet per casa i que sabia estar en molts llocs a la vegada.

He pensat en ma mare. Tant lluny! I, amb una llagrimeta que se m'escapava, he maleït aquesta ciutat, he maleït es moment en que li vaig dir que me n'anava. I m'he preguntat què tenc jo per fer aquí, tan lluny de casa, tan aliena, amb tantes coses que no m'importen. Amb tantes llàgrimes que no vull deixar vessar.

Si em preguntàssin qui és ma mare simplement diria que és sa meua única patria. Ella i es bocinet d'Eivissa on Can Xumeu Busquets clava es seus ciments.

I sé que estic aquí per poder dir "Me'n vaig a casa"

6 comentarios:

  1. Quant de sentiment junt... :D

    ResponderEliminar
  2. Jejeje, quina ilu m'ha fet que em comentàssis... tot i que hauries pogut firmar!

    A vegades m'apeteix cridar com una nena petita: mamaáááá! I que vengui a acurrucarme! >.<

    ResponderEliminar
  3. Tu sas qui soc, aixo me sobra !
    Jeje.
    Està bé aixo de ta mare, son tres anys ja fora de casa i segur que tens nostalgia dixa, pero bueno, ara estas en VLC, segons alguns, "la ciudad de la luz y del color", no se jo que pensar... pero bueno, no te ralles, i pensa que es lo que faria el nostre Umberto el Eco.

    ResponderEliminar
  4. Jajajaja! Tu saps que es nostre Umberto el Eco és un exemple a seguir, una inspiració per sa vida, una llum al final des túnel!
    Grasis al·lot!
    3 anys és molt de temps!

    Muak!

    ResponderEliminar
  5. Espere que algunes coses que hi ha per ací no et facen vessar llàgrimes, ni tindre ganes d'anar-te'n... jejeje però t'entenc bé, més encara coneguent l'Illa Blanca. Ja ens anirem a veure racons màgics d'aquesta ciutat i d'aquest País Valencià...

    ResponderEliminar
  6. Ja saps que no tot és dolent... Ni molt menos. Però tu també saps què és estar lluny de casa, lluny de lu que és d'un, lluny de sa gent que sempre l'ha estimat. I hi ha vegades que sa distància, per una cosa o altra, es fa més punxant, més dolorosa, molt més present i real.
    I, després de tres anys aquí, i encara més es dia que torni definitivament a Eivissa, València serà un tocet de jo, per bé i per mal.

    ;)

    ResponderEliminar